خارش کف پا دلیلش چیست Secrets

Wiki Article

در برخی شرایط فشار خون به‌صورت ناگهانی می‌افتد که علت آن ممکن است شامل این موارد باشد.

وزن مناسب را حفظ کنید: داشتن چاقی به عنوان یک عامل مهم در ایجاد بیماری های خود ایمنی، به ویژه در فردی که دارای استعداد ژنتیکی است، شناسایی شده است.

اگر در معرض خطر ابتلا به بیماری های خودایمنی باشم چگونه می توانم از خود در برابر بیماری محافظت کنم؟

دانه‌های تربچه به‌عنوان یکی از درمان‌های خانگی موثر برای بیماری پیسی و دیگر عفونت‌های پوستی درنظرگرفته شده‌اند. استفاده منظم از دانه‌های تربچه بر نواحی آسیب‌دیده پوست می‌تواند لکه‌های سفید را کم‌رنگ‌کند و با ازبین‌بردن سلول‌های پوستی مرده و تحریک تولید سلول‌های پوستی جدید به خلاصی از عفونت کمک‌می‌کند.

پایین بودن فشار خون در دوران بارداری یک اتفاق کاملاً طبیعی است. نوسانات هورمونی و تغییرات گردش خون می‌توانند فشار خون را (خصوصاً در سه‌ماهه اول و دوم بارداری) کاهش دهند.

واسطه‌های عصبی معیوب می‌توانند باعث کاهش فشار خون و بروز فشار خون پایین شوند. برخی از این واسطه‌ها شامل موارد زیر هستند:

چه عوامل دیگری می توانند به طور بالقوه باعث ایجاد بیماری خودایمنی شوند؟

عدد قند خون نشان دهنده پیشرفت بیماری برای درمان بیماری خود ایمنی چه باید کرد و نوع بیماری است، اگر عدد قند خون فرد پایین تر از ۱۰۰ باشد فرد به دیابت مبتلا نیست و میزان قند خون طبیعی است؛ اگر بین ۱۰۰ الی ۱۲۶ باشد پیش دیابت است و آنها مستعد ابتلا به بیماری دیابت در آینده هستند، قند خون بالای ۱۳۰ مبتلا به نوع دیابت یک است و فرد باید خیلی سریع تحت درمان قرار گیرد .

یعنی بعد از آزمایش قند خون می توانید به کمک این جدول متوجه شوید که آیا دیابت دارید یا نه.

به‌طور کلی بسته به شدت و علائم قند خون، پزشکان ممکن است یکی از این داروها یا ترکیبی از آن‌ها را برای بیمار تجویز کنند. البته درمان ترکیبی گران‌تر است و خطر عوارض جانبی بالاتری دارد اما اغلب تأثیر کنترل‌کننده‌تری بر گلوکز دارد.

این کار مایعات از رفته از طریق ادرار بیش از حد را جبران نموده و همچنین به رقیق کردن قند خون اضافی شما کمک می کند.

دلیل دیگر برای پیچیدگی مطالعات مرتبط با بیماری های خود ایمنی، دخیل بودن تعداد بسیاری از ژن ها در بیماری زایی است.

بیماران مبتلا به پیسی باید از رژیم غذایی سالمی پیروی‌کنند. اگر دچار پیسی هستید باید به رژیم‌تان به‌ویژه رژیم روغن‌های خوراکی توجه‌کنید. زیرا روغن خوراکی متفاوت تاثیرات متفاوتی بر درمان پیسی می‌گذارند. این می‌تواند از گسترش علائم پیسی جلوگیری‌کند. گفته‌می‌شود روغن زیتون یک انتخاب ایده‌آل برای مبتلایان به پیسی است زیرا روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع و ویتامین است. بنابراین، بیماران پیسی باید روغن زیتون را در برنامه‌غذایی خود بگنجانند.

شکل ۱۲: واکنش آلرژیک چگونه آنتی‌بیوتیک‌ها به مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کنند؟

Report this wiki page